+38 050 513 52 73

1. Бізнес-Модель. Проект Підприємства

Бізнес-Модель потрібна для того, щоб на практиці цілі та плани були вже продумані та чітко визначені.

Шаблон Бізнес-Моделі (канва бізнес-моделі) - така собі мапа бізнесу - допомагає визначити групи питань, на які має сенс дати відповідь при проектуванні (чи при оптимізації) підприємства. Є багато шаблонів бізнес-моделей. Класичним шаблоном вважається канва Остервальда і Піньє (тут досить гарний аналіз інших шаблонів). 


Я пропоную такий Шаблон Бізнес-Моделі:

Шаблон бізнес-моделі



1. Споживачі

Блок шаблону СПОЖИВАЧІ складається з чотирьох підблоків:

  1. Споживачі - сегментація та вибір цільової групи споживачів.
  2. Канали Просування - визначення та вибір шляхів та засобів комунікації з споживачами.
  3. Канали Продажу - визначення шляхів та засобів продажу і доставки Продукта покупцям.
  4. Відношення з Клієнтами - визначення комунікацій з клієнтами після продажу-покупки. 

1.1 Споживачі:

Дайте чіткі конкретні відповіді на питання:

  1. Кому саме ви продаєте? чому? Кому саме ви не продаєте? чому?
  2. Кому саме ви допомагаєте? Як саме? Що конкретно робите?
  3. Яку користь ви надаєте? Чому ви так вважаєте? Споживачі також так вважають?
  4. Що хочуть ваші потенційні клієнти? чому ви вважаєте, що вони хочуть саме це?
  5. Що ще можуть хотіти ваші потенційні клієнти? чому ви так вважаєте?
  6. У ваших споживачів є гроші? достатньо грошей? чому ви так вважаєте?
  7. Скільки ваших споживачів? достатня кількість? чому ви так вважаєте?
  8. Ви чітко уявляєте цих людей? опишіть їх? що вам в них подобається / не подобається?
  9. Ці люди жадібні? коли? чому?
  10. Як ці люди заробляють гроші? на що витрачають гроші? на що легко витрачають?

 

Придумайте ще мінімум 10 питань, відповіді на які допоможуть вам чітко визначити саме вашу цільову групу споживачів.


1.2 Канали Просування:

 

 

Придумайте ще мінімум 10 питань, відповіді на які допоможуть вам чітко визначити саме ваші шляхи та засоби сповіщення ваших споживачів про ваш Продукт, та переконання їх купити його.


1.3 Канали Продажу:

 

 

Придумайте ще мінімум 10 питань, відповіді на які допоможуть вам чітко визначити саме ваші шляхи та засоби продажу (обслуговування клієнтів).


1.4 Відношення з Клієнтами:

Відношення з Клієнтами мають бути такими, щоб Клієнти купували у вас постійно.

Дайте чіткі конкретні відповіді на питання:

  1. Які відношення з покупцем залишаються після того, як він купив (ви продали)?

Придумайте ще мінімум 10 питань, відповіді на які допоможуть вам чітко визначити саме ваші шляхи та засоби утримання клієнтів (щоб клієнти купували у вас постійно).



2. Продукт

Ваш Продукт - це те, що ви пропонуєте купити вашим потенційним клієнтам-покупцям.

  1. Що ви продаєте? які Товари? які Послуги? які Продукти?
  2. Чи відрізняється ваш Продукт для різних сегментів споживачів? чому? чим саме?
  3. Чому споживачі мають заплатити свої гроші вам? за що?
  4. Чому споживачі мають заплатити саме вам, а не вашим конкурентам?


3. Ми: наші процеси та наші ресурси

 



4. Конкуренти: їх процеси та їх ресурси

 



5. Неринкові конкурентні переваги

 



6. Гроші - доходи, витрати, прибуток